Sökresultat för Lars Sörqvist...
Rensa filter?
Lean som koncept används i dag globalt av företag och organisationer i nästan alla branscher. Genom Lean kan en verksamhets förmåga att skapa värde för sina kunder utvecklas på samma gång som dess interna processer effektiviseras. Ett framgångsrikt Leanarbete möjliggör att göra mer och bättre till en lägre kostnad.…
Kategorier: Teknik, ingenjörsvetenskap etc.
Sex Sigma har blivit det populäraste angreppssättet för förbättringsarbete i de flesta länder. Företag och andra organisationer i många olika branscher tillämpar idag Sex Sigma. Inom bl a tillverkningsindustri, sjukvård, bank och finans, läkemedelsindustri, transportbranschen och livsmedelsindustrin har konceptet…
Kategorier: Teknik, ingenjörsvetenskap etc.
Resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster.Sex Sigma har blivit det populäraste angreppssättet för förbättringsarbete och problemlösning i de flesta länder. Företag och andra organisationer i många olika branscher tillämpar idag Sex Sigma. Inom…
Kategorier: Teknik, ingenjörsvetenskap etc.
Denna bok behandlar kvalitetsbristkostnaderna ur ett brett perspektiv där deras effekter på verksamhetens samtliga delar beaktas.Inledningsvis diskuteras kvalitetsbristkostnadsbegreppets innebörd, definition, indelning samt tillämpning. Vidare presenteras ett flertal metoder för att fastställa och mäta en verksamhets…
Kategorier: Teknik, ingenjörsvetenskap etc.
De flesta företag och organisationer talar idag om vikten av kundfokusering och marknadsorientering. Kunskap om kunderna har en avgörande betydelse för framgång i de flesta företag och organisationer. För att rätt kvalitet och tillfredsställda kunder skall uppnås krävs att information om kundernas attityder, behov och…
Kategorier: Teknik, ingenjörsvetenskap etc.
I denna bok beskrivs hur ett förbättringsprogram kan byggas upp och införas i verksamheten, hur förbättringsarbete kan bedrivas både som del av det dagliga arbetet och i form av specifika projekt samt hur man på ett systematiskt sätt löser problem och genomför lösningar. Avsikten är att behandla förbättringsarbetet…
Kategorier: Teknik, ingenjörsvetenskap etc.
Denna bok behandlar kundtillfredsställelse och kundmätningar ur ett brett perspektiv. Inledningsvis redogörs för behovet av information om kunderna samt hur denna kan utnyttjas. Vidare diskuteras hur kunden utifrån förväntningar, utfall och omgivningsfaktorer upplever olika grad av tillfredsställelse i varierande…